Számháború

A fejlődés soha nem állhat meg, minden rekordnak az a sorsa, hogy megdöntsék, az autógyártók pedig egymásra licitálva gyártják és fejlesztik az újabbnál újabb csodajárgányokat. Hétköznapi halandónak ritkán adatik meg, hogy beüljön egy sok százmilliós verda kormánya mögé, a hozzájuk kapcsolódó számokkal azonban mindenki tisztában van, akit kicsit is érdekel a téma.

A Bugatti nemrégiben jelentette be, hogy utcai sportkocsijuk számára az új cél az 500 km/órás sebesség, ami félelmetesen hangzik, ám ha jobban belegondolunk, nem sok értelme van, hiszen szinte lehetetlen olyan helyzetet elképzelni, ahol ennek a sebességnek akár a felét kihozhatnánk egy autóból, márpedig papíron ennyit ma már a középkategóriás családi autók is tudnak.
Mivel sok balesetet okoz a gyorshajtás, illetve a forgalmi helyzetnek és az útviszonyoknak nem megfelelő sebesség megválasztása, az Autómentő Manó utánajárt, a világ melyik pontján vennénk hasznát egy olyan négykerekűnek, amellyel két óra alatt elméletileg akár 1000 kilométer is megtehető.
Időről időre előkerül a téma, hogy a magyarországi sebességhatárok túl konzervatívak, és mindenképpen fel kellene emelni legalább az autópályák elviselhetetlenül alacsony, 130 km/órás sebességhatárát. Nos, a helyzet az, hogy a magyar szabályozás tökéletesen szinkronban van a trendekkel, hiszen az egész világon alig néhány olyan ország akad, ahol ennél gyorsabban lehet száguldani, Európában pedig mindössze három (Ausztria, Bulgária és Lengyelország) helyen emelték fel 130-ról 140-re a limitet.
Az örök ellenpélda természetesen Németország, ahol az autópályán saját felelősségre bármennyivel lehet menni, de azért érdemes végiggondolni, hogy ha a körülöttünk haladó forgalom 100-130 km/órás átlagsebességgel közlekedik, mennyire okos dolog ennek a három-négyszeresével repeszteni. Ekkora sebességnél a balesetek szinte mindig végzetesek, és nagyon sokszor van szükség speciális mentésre vagy darus mentésre.

Érdekesség, hogy a német autópályákon kívül létezik még egy hely a világban, ahol nincsen sebességkorlátozás, ez pedig az Anglia partjai mellett található Man sziget. A Budapestnél alig nagyobb méretű szigeten bármennyivel csapathatja az ember, talán ezért is költözött ide visszavonulása után az egykori Forma-1 világbajnok, Nigel Mansell.

2018-10-17T09:23:37+00:00