Sokan csak télen, az első fagyok beköszöntésekor szembesülnek a kellemetlen helyzettel, hogy nem indul az autó, mert lemerült az akkumulátor. Ilyenkor kétségbeesetten keresi az ember, ki tudna non-stop akkusegélyt nyújtani. Szerencsére a Mentő Manóra 0-24-ig számíthat minden bajba került autótulajdonos, csak egy telefonhívás, és már érkezik is a felmentő sereg, hogy bebikázza a megfáradt akkumulátort. Mivel az aksik rendszerint télen mondanak csütörtököt, érdemes összefoglalni, mivel lehet meghosszabbítani az élettartamukat, illetve elodázni elkerülhetetlen öregedésüket.

Ne hagyd lemerülni!
A legbiztosabb módszer, ha nem hagyjuk lemerülni az akkumulátort. Nem csak a teljes lemerülést érdemes elkerülni, hanem a részlegest is. A modernebb, extrákkal telezsúfolt modellekben számos „energiavámpír” szívja az akkumulátor „vérét” még álló helyzetben is, és ha az autót csak rövidebb távokra indítjuk be, akkor a jármű saját töltőrendszere nem tudja telíteni az akkumulátort. Éppen ezért a tartós hideg beállta előtt érdemes ellenőriztetni az akkumulátort, és ha alacsony a töltöttsége, akkor gondoskodni a megfelelő külső töltésről.

Sokszor a rossz akku is menthető
Amikor bikázásra kerül a sor, a legtöbb autós nem is meri többet leállítani az autót, hanem azonnal elhajt a legközelebbi akkumulátoroshoz, és vesz egy újat. Logikus lépés, de nem éppen környezettudatos, egyes felmérések szerint ugyanis a kidobott akkuk 80%-a még menthető lenne. Ehhez persze szükség van egy szulfátoldó készülékre, ami nem minden szervizben áll rendelkezésre, és az autósok többsége sem szívesen fizeti ki a szulfátoldás munkadíját.

Milyen akkumulátort vegyünk?
A leglogikusabb, ha a gyárival azonos feszültségű, méretű és kapacitású akkumulátort választunk, ami személyautóknál többnyire 12 voltosat jelent. Fontos, hogy a gyári kapacitásnál kisebbet semmiképpen nem szabad beszerelni. Nagyobbat lehet, sokkal nagyobbat azonban nem érdemes, mert azt a generátor csak jóval hosszabb idő alatt fogja tudni feltölteni.