Az akkumulátorok átlagos élettartama 5-6 év, így nagy valószínűséggel minden autóssal előfordult már, hogy az aksija egyszerűen bemondta az unalmast. Egy lemerült akkumulátor sosem tud jókor jönni, de rossz és a rossz között is van különbség, mert nem mindegy, hogy szülni indul valaki a terhes feleségével, vagy csak a napi bevásárlást akarta elintézni.
Ha egy akkumulátor egyszer már cserbenhagyott, nem szívesen adunk neki még egy esélyt rá, még ha menthető lenne, többnyire akkor is inkább lecseréljük. Erre azonban nem mindig van lehetőség, így marad a vészmegoldás, vagyis a bikázás. Nem kell hozzá atomtudósnak lenni, de néhány egyszerű szabályt azért érdemes betartani, nehogy a nagy buzgalomban többet ártsunk, mint használjunk. Fontos, hogy a bikázáshoz kell egy másik autó is, amelyiknek lehetőleg rendben van az akkumulátora, utána pedig kezdődhet a művelet.

1. Bikázáshoz mindig szabvány indítókábelt használjunk, ne próbáljunk házilag eszkábálni jobb sorsra érdemes hosszabbítóból vagy más kábeldarabból.
2. Fontos, hogy a két akkumulátor megközelítőleg azonos teljesítményű legyen. A segítő autó akkumulátora kisebb semmiképpen nem lehet!
3. Csatlakoztatás előtt le kell állítani mindkét motort!
4. Az indítókábel egyik piros csipeszét csatlakoztassuk a lemerült akkumulátor pozitív pólusára, a másikat pedig a segítő akkumulátor pozitív pólusára. Piros, mint pozitív – így könnyebb megjegyezni.
5. A fekete kábelcsipeszt helyezzük a segítő akkumulátor negatív pólusára, a másik végét pedig vagy a lemerült aksi negatív pólusára, vagy a motorblokkra, esetleg egy úgynevezett testpontra, amelynek pontos helyét megtaláljuk az autó kézikönyvében.
6. Ezután indítsuk be a segítő autót, és járassuk a motort nagyjából 2500-as fordulatszámon. Ne legyünk türelmetlenek, ha nem indul azonnal a másik autó. A lemerült akkumulátor töltöttségi szintjétől függően akár 8-10 percig is eltarthat, mire annyira feltöltődik, hogy be lehessen indítani.
7. A kábelek levételének helyes sorrendje is fontos: először a fekete csipeszt kell levenni a feltöltött autó motorblokkjáról, majd a segítő akkumulátorról. Végül pedig a pirosat előbb a feltöltött aksiról, majd a segítőről.