Bár a koronavírus és kijárási korlátozás következtében csökkent az autóforgalom mértéke, ez nem jelenti azt, hogy teljesen meg is szűnt volna. Mivel kevesebben ülnek autóba, értelemszerűen kevesebb a baleset is, de autómentőre nem csak baleseteknél van szükség, hiszen rengeteg oka lehet annak, ha egy autó csütörtököt mond. De mik a leggyakoribbak?

Az a fránya akkumulátor
A német autóklub, az ADAC statisztikái szerint a toronymagasan leggyakrabban felmerülő probléma, ami mozgásképtelenné tesz egy autót, az akkumulátorral kapcsolatos. Írtunk már arról, mennyit bírnak az akkumulátorok, és azt is tudja mindenki, akinek volt már saját autója, hogy hajlamosak a legváratlanabb pillanatban lemerülni. De még így is meglepő, hogy az esetek 41,8%-ában az akkumulátor a ludas, amikor autómentőt kell hívni. A bikázás nem ördöngösség, de nem is kézenfekvő dolog, ezért érthető, ha sokan inkább profikra bízzák az akkumulátor újraélesztését.

Jaj, elszállt a fék!
A második helyen 15,5%-kal a karosszériával, kormányzással, fékkel és futóművel kapcsolatos problémák állnak. Ez a kategória már sokkal komolyabb problémákat takar, hiszen itt nem lehet egy gyors bikázással megoldani a helyzetet. A fék vagy a futómű hibája mindenképpen szakemberért kiált. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a generátor meghibásodása fért fel, minden tizedik autónak ez a baja, amelyikhez autómentőt hívnak.

Hogyan előzzük meg a bajt?
Ami elromolhat, az el is romlik, tartja a mondás, és a tapasztalat azt mutatja, hogy ez az esetek nagy többségében valóban így van. A gépjárművek bonyolult szerkezetek, és bár rendszeres szervizeléssel illetve karbantartással csökkenthető a hirtelen leállások kockázata, teljesen nem lehet kiküszöbölni, ezért ajánljuk mindenkinek, hogy tartsa kéznél a Mentő Manó telefonszámát – 32 év tapasztalat és megszámlálhatatlan kimentett autó áll már mögöttünk. Bárhol robban le, Budapesten 30-45 percen belül ott vagyunk, és segítünk!

Forrás: https://www.adac.de/der-adac/verein/corporate-news/pannenhilfebilanz/