Ha baj van, nehéz józannak maradni és jó döntéseket hozni. Ha az úton, az autónkkal kerülünk bajba, a pánik, az ijedelem biztosan körülöttünk ólálkodnak majd. Készüljön fel még otthon, utazása előtt, mit érdemes szem előtt tartania, ha arra kerül sor, hogy autómentőt kell választania!
A legfontosabb, hogy profit hívjon. Ne barátot az öreg autójával és ne az ismerős targoncást hazulról. Mindenkinek ez az érdeke. A barátnak is, és, higgye el, az ön pénztárcájának is.
Olyan autómentő cégre van szüksége, aki kellő tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy bármilyen nehéz ügyben a segítségére legyen, olyanra, amely megfelelően biztosított, jól karbantartott autóparkkal áll az ön rendelkezésére. Tartsa szem előtt a választásnál azt is, hogy az autómentő diszpécsere vagy ügyfélszolgálata a nap bármely órájában elérhető legyen, hiszen nem tudhatja, mikor adódik a megoldandó helyzet. A tárgyalás során mindig konkrét időpontokról vagy időhatárokról beszéljen; nem mindegy, hogy az autómentő 1 órán belül indul-e el a garázsból, vagy 1 órán belül a helyszínen van… Ne spórolja meg az arra szánt időt sem, hogy referenciát kérjen! Egy szolgáltatást mindig az minősít legékesebben, hogy miként nyilatkoznak róla azok, akik már fizettek érte.
Persze megint a fizetésnél tartunk. Az autómentés legkényesebb kérdése rendszerint a szolgáltatás ára. Ha számol, először is vegye figyelembe a távolság/ár arányát – természetesen. De ez korántsem elegendő. Gondolja át a sérült gépjármű teljes jövőbeni útját: kell-e biztosítóhoz szállítani, hová kerül szervizbe, szüksége van-e csereautóra stb. Miután mindezt mérlegelte, látni fogja, hogy talán nem is az elsőre legolcsóbbnak tűnő megoldás kerül a legkevesebbe…
Tájékozódjon tehát előre, legyen felkészült egy váratlan nehéz szituációban, jegyezzen fel néhány telefonszámot a hozzájuk tartozó információval, hogy az autómentő hívása ne újabb stressztényező legyen, hanem a nehézség valódi, gyors és hatékony kezelésének kulcsa.