Bár úgy tűnik, ezekkel a hatalmas monstrumokkal semmi baj nem történhet, sajnos a
teherautók, kamionok, buszok stb. sem sérthetetlenek. Elakadhatnak a hóban, kaphatnak
defektet, borulhatnak árokba, lecsúszhatnak az útról, beszorulhatnak alagutakba…
Adódhat elektronikai, mechanikai hiba vagy probléma… Ha megtörtént a baj, legelőször a
járműben utazók személyi biztonságáról kell gondoskodni.

Aztán jöhet a gép. Nem egyszerű feladat. Nagy és erős gépjármű megsegítéséhez nagy
és erős gép kell. Erős motorral, hogy alkalmas legyen a sok tonnányi súly
megmozgatására. A mentést végző részéről szakértelem és tapasztalat szükséges. A
teherautó, a kamion azért van, hogy terhet, rakományt szállítson, ami lehet élő teher vagy
veszélyes anyag is, amelyekre vigyázni kell – a feladat tehát újabb speciális tényezővel
nehezedik.

És nem lehet akármilyen felszereléssel megoldani a bajt. Kamionmentéshez, nehézsúlyú
gépjárművekhez a felszerelésnek is nehézsúlyúnak kell lennie. Ha daruzásra kerül sor,
emelőhevederek, csörlők, drótkötelek, kampók és láncos függesztők kerülnek elő. Ha
lemerült az akkumulátor, elkél az áramfejlesztő, ha a kerékkel van gond, jól jön a
légkompresszor. A teherautó-mentésnél rendszeresen használnak láncokat, rugóbakot,
emelőkereteket, emelővillákat.

Végül pedig: a teherautó-mentés csapatmunka. Összpontosítást, tudást, fegyelmet igényel
a helyszínen, felkészült segítőket a háttérben. Hogy akár több autó, trailer is a
rendelkezésre álljon, hogy ezt a bonyolult feladat külföldön is megoldható legyen, hogy a
segítségre szoruló a lehető legrövidebb időn belül biztonságban tudhassa magát,
gépjárművét és a rakományát. Valamint azért, hogy a családi anekdotázáskor a Nagy
Mentés című epizód ne a horrortörténetek, hanem a hősi eposzok közé tartozhasson…
Mielőtt útnak indul, kutassa fel azt a mentőcsapatot, amely minden fenti szempontnak
megfelel. És az elérhetőségüket rögzítse a mobiltelefonjába!