Ha Magyarországon azt halljuk: „autómentő”, rendszerint valami olyasmi kép ugrik be, hogy kisebb-nagyobb füstölgő jármű az út szélén, villogóval közeledő traileres kocsi, felpakolás vagy vontatás. A helyzetek azonban, ahol autómentő segítségére lehet szükség, ennél sokszínűbbek.
Elsősorban városi mentés során, vagy ha két autó között szorosan rekedt egy harmadik, esetleg kisebb járművek mozgatásánál lehet szükség speciális megoldásokra, melyek speciális felszerelést is igényelnek. A Minute Man saját fejlesztése az a kerékemelő, amely oda is képes befurakodni, ahová a hagyományos, mentésnél használt más modellek álmukban sem. Nem túl bonyolult, teljes egészében hidraulika által működtetett szerkezetről van szó, aminek a működtetéséhez elegendő egy 12 V-os akkumulátor. Az emelő bármilyen (hosszabb vagy rövidebb platójú) mentőjárműhöz adaptálható, csak az alvázhoz kell telepíteni. A mentőjármű fülkéjében négy nyomógombos vezérléssel működtethető ez az ügyes, másfél méter fesztávolságú kis emelő – a nyomógombok megfelelő kezelése lehetővé teszi, hogy a karok bármilyen irányban, bármely szögben képesek legyenek mozogni. Minden autótípus mentésénél használható a súlyhatárok figyelembevételével: körülbelül 1,5 tonnás járművet képes megemelni, 3,5 tonnásnak pedig a vontatására is alkalmas. Az emelőkar azért is hasznos szerszám, mert, ha a platóméretek egyeznek, könnyen áttehető egyik mentőjárműről a másikra. Szervizelése sem jelent gondot, nem igényel különösebb felszerelést vagy tudást.
Az MM folyamatosan fejleszti a kerékemelőjét, minden felhasználói észrevételt megfontol és alkalmaz, hogy még a legnehezebbnek tűnő helyzetekben is a megfelelő megoldást nyújthassa. Profik. Az emelő evolúciójának immár harmadik lépcsőjénél tart, az MMO és a HDH után ma már az XD elnevezésű típust ajánlják. A hidraulika még hatékonyabb, a gömbfejek és csuklók még pontosabban működnek…
Néhány kép, videó a látvány kedvéért… Csúcseszköz a javából, a távoli Amerikából, hej…