Balesetek nem csak akkor történnek, ha az utakon vastagon áll a hó, vagy ha ónos eső borított be mindent. Vizes úton, vízátfolyások között, olvadó majd újra lefagyó csapadékban autózni legalább annyi figyelmet igényel, mint az előbb említett két körülmény. Csak kevesebben veszik komolyan… És ez sokszor ok arra, hogy autómentőt kelljen hívni…
Miért veszélyes vizes útfelületen autózni? Először is, mert soha nem tudhatja, mi van a víz alatt: valóban csak egy pocsolya vagy kátyút rejt? Ha ott van alatta a repedés, az úthiba, milyen mély a lyuk? Másodszor, mert a kátyúba gyűlt víz nem csak akkor veszélyes, ha gyanútlanul belehajt, hanem akkor is, ha egy másik autós rohan bele az ön szélvédőjére továbbítva a pocsolya tartalmát… És a csalóka felmelegedésben az sem ritka, hogy az autóúton álló víz a kanyar elején még valóban cseppfolyós, a kanyar utáni, árnyékosabb helyen pedig már jég… Felkészületlen sofőrt bármelyik helyzet kemény próba elé állíthatja.
Mire számítson, ha reggelre kelve vagy a délutáni napsütésben olvadt csapadék áll az utakon? A kimélyült nyomvályúkban felgyülemlő víz megnehezíti az irányváltoztatásokat, nehezebben kezelhetővé teszi a kormányzást, az előzés, a sávváltás, a kanyarodás határozottan veszélyessé válik! Ilyen útviszonyok között inkább haladjon a „púpokon”, lassítson és óvakodjon mindenféle hirtelen mozdulattól! A balesetek, a káresetek elkerülése végett a nagyobb vízfelületet mindig igyekezzen kikerülni, és álljon készen arra, hogy balesetet megelőző manővert hajtson végre! Jegyezze meg, hogy a villamossín, a fehér színű aszfaltfesték vizesen még az útnál is jobban csúszik!
Ha nem szeretne balesetet okozni vagy elszenvedni, üljön biztosan, tartsa a legmegfelelőbb, 3-9 óra kormánytartást! Ha minden figyelmesség és körültekintés ellenére például kátyúba futott, készítsen fotókat a későbbi kárbejelentéshez! Ne feledje azt sem, hogy tartsa magánál egy megbízható autómentő elérhetőségét – mindenesetre.