Azokban az időkben, mikor még nem négy keréken jártak a neves előkelőségek, hadvezérek és államférfiak, a lovak legalább annyira híresek lehettek, mint ma egy-egy olyan autómodell, amely nagy nevű személyiségek alatt fut. Jóslatok róluk is keringtek például, mint Nagy Sándor Bukephalosz nevű lováról, miszerint „csak az tudja megülni, aki a világ ura lesz”. Caligula lovának álmát katonák őrizték, és jaj volt annak, aki háborítani merte a mén nyugodalmas éjszakáját…

Aztán a híres lovak mentek, a híres autók meg jöttek. Történelmi helyzetükből adódóan, vagy aszerint, ki birtokolta őket, több vagy kevesebb legenda fűződött hozzájuk, sokszor egészen misztikus ködbe burkolva ezeket a járműveket. Ferenc Ferdinánd Gräf & Stift által tervezett automobilja, melyben az uralkodót a végzetes lövés érte, sokáig volt sötét mendemondák hőse, azt suttogták róla, hogy „aki beleül, ép-kéz-lábbal nem került ki belőle”; a titok még a tengerentúlról is idevonzotta az újságírókat…

James Dean ezüstszürke Porsche 550-ese, azaz a Kis Fattyú, az autótörténelem legsötétebb életű autója. Még maga George Barris sem tudta megmondani, hogy miért viszolygott első pillanattól kezdve ettől a kocsitól, pedig ő aztán ismerte a különleges autókat, hiszen ő volt az atyja például a Batmobile-nak, a K.I.T.T.-nek stb… A beszámolók szerint a az ifjú színész autója a gazdája számára végzetes baleset után is ölt. Mielőtt furcsa körülmények között nyoma veszett volna, azok az autók, melyekbe alkatrészei kerültek, több ember halálát vagy súlyos sérülését okozták…

Lincoln Continental 1961-es évjárat. A Kennedy-gyilkosság szemtanúja. Bár a gyilkossággal azóta könyvtárnyi kutatás foglalkozott, az autó élete kissé nyugalmasabb mederben haladt. Ült benne később Nixon és Carter is, majd 1977-ben, nyugdíjazása után, a Henry Ford múzeumban állították ki…

Vagy az autók, melyek valóban hírhedtté váltak, a rettegés szimbólumává. A nagy fekete autó minden magyar számára félelmetes emlékeket idéz, de ki tudja vajon, hogy a Mercedes 600 Pullmann W100-as milyen kedvelt autómárkája volt a diktátoroknak az egész világon Afrikától a Szovjetunióig, Dél-Amerikától Romániáig: Pol Pot, Szaddam Husszein, Tito vagy Brezsnyev mind ezzel fitogtatta hatalmát… Változott valami azóta, hogy Caligula konzullá nevezte ki lovát…?